1 Şubat 2013 Cuma

Sınav Dönemi

         Yıllar yıllaar olmuş, ben sınava giriyormuşum gibi. Vizeler bitti çok geçmeden finaller, finallerin ardından bir hafta arayla bütünlemeler. Kendimi sürekli "Yarın ne sınavı vardı yea ?" derken buluyorum bi süredir.

         Sınav dönemi kaypaklığına el atmak istiyorum arkağaşlar. Sınavdan bir kaç gün önce etrafta fellik fellik not aranır. Derste not tutanların yakasına yapışılır. Gerekirse suratına sırıtır egosu okşanır. Bu hepimizin başına gelen şeylerden. Bunu abartmış arkadaşlar var ki, nasıl çılgına döndüklerini dışarıdan bi izlemeliler. Keşke bi yerde durup öylece kendilerine bakabilseler. Sınav dönemi kankalığı diye bir şey var. Normalde muhabbet etmediğin, hiç ortak yönünün olmadığı, zaman zaman selam bile vermediğin adamı arayıp "sende .. notu var mı yea?" diyebilmek, biraz yüzsüzlük biraz da kişilikle alakalı gibi. Ama bunu yapmayınca, bir şeyleri kovalamayınca öyle kucağına hoop diye gökten düşüvermiyor. Şu üniversitede değişen , değişmek zorunda bırakılan kişilik kadar ergenlik döneminde değişim yaşamamışızdır heralde. Yüzsüzlük yapamıyorsan, gururun yanına kar kalıyor. Gururunu da alıp bir kaç sene daha öyle güzel güzel kaldığın dersleri bir kaç defa daha alıyorsun. Gururunla artık mutlu mesut yaşayabilirsin, arkadaşım. Size mutluluklar.

       Bir de sürekli birilerini engellemeye çalışan, "Ben çalışmıyorsam, o da çalışmasın. Hatta ben çalışayım,o çalışmasın." diyen, kıskanç, çan eğrisi sisteminin geçerli olduğu okullarda 'çancı' diye isimlendirilen arkadaşlarımız, geldik onlara. Şimdi bu arkadaşların burnu her yerde. Ellerini arkasına bağlamış, ders çalışan, "şu soru çıkar bence." muhabbetlerinin döndüğü yerlerde hemen bitiveren, hafif sümsük tipli, ama hiçbir şeye de burnunu sokmaktan çekinmeyen, 'başkası daha yüksek almasın' ı yaşam felsefesi edinmiş, bu konuda kaşarlanmış canım arkadaşlarım. Bu tiplerin en zayıf noktası, "Ben geçtim onu geçen sene ya." cümlesi. Bu cümleyi söylediğinde yüzündeki uzaydan bile görülebilecek olan değişimi anında fark edersiniz.

       Koskocaman bir sınav dönemini de beynimde bu düşüncelerle geçirmişim,sanırım. Canım, çancı arkadaşlarım, yardımsever arkadaşlarım, kendine müslüman arkadaşlarım hepinizi de seviyorum. Hepinizi ayrı ayrı seviyorum. Buradan el sallıyorum. İkinci dönem görüşmek üzere. Hoşçakalın. Sömestrda bol bol eğlenin. Annenizi üzmeyin. Kardeşinize kötü davranmayın. Bol bol meyve yiyin,havalar da soğudu. Hadi bay baay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder